donderdag 23 augustus 2012

NOTD: Pink wednesday: gradient with tips

Hey you,

Ik weet dat het donderdag is :-), maar ik had gisteren jammer genoeg geen tijd meer om mijn artikeltje te schrijven. Ik had nochtans deze nailart speciaal roze gemaakt voor de pink wednesdays. Maar goed, een dagje later krijgen jullie wel mijn nageltjes van gisteren te zien. Ik zou NOY moeten noteren (Nails Of Yesterday).
---
Hey you,

I know it's thursday :-), but yesterday I didn't had time enough to write my article. I specially made a pink nailart for the pink wednesdays. But ok, one day later you can see my nails of yesterday. I would have to call it NOY (Nails Of Yesterday).

Ik begon met een roze gradient. Mijn 1e keer! Dus ik nam een oude spons en begon te sponzen... Ik nam een licht en donker roze (Bourjois nr. 14 en Hema nr. 7). Het begon goed, maar op sommige nagels zag ik dat er deeltjes van de spons loskwamen en in de nagellak vast zaten. Waarschijnlijk omdat ik een oude spons heb gebruikt? Zal ik dus niet meer doen.
---
I started with a pink gradient. My first time! So I took an old sponge and started sponging... I took a bright and dark pink (Bourjois nr. 14 and Hema nr. 7). It started well, but on some nails I saw that peaces of my sponge came loose and were stuck in the nailpolish. Probably because I used an old sponge? I won't use that anymore.




Je ziet hier goed de stukjes op mijn nagels
You can clearly see the peaces on my nails here

 
Toen ik klaar was met sponzen, bracht ik 2 laagjes top coat aan. Daarna vond ik dat er toch nog iets te kort was. Ik bracht dan roze tips aan, met hetzelfde donkerroze waarmee ik gesponst had.
 
When I was ready sponging, I putted on 2 layers of top coat. After that, I thought there was something missing. I than polished the tips pink, with the same darkpink I sponged with.
 
 
 
 
Katherine
 
 
Ligt het aan mijn oude spons dat er brokjes in de nagellak zaten?
Kan je je spons opnieuw gebruiken of moet je die weggooien?
Is it due to my old sponge that there were little peaces in the nailpolish?
Can I use my sponge again or do I have to throw it away?



10 opmerkingen:

  1. Hahaha NOY - a new important word in out vocabulary - it made me laugh :)
    I could be, that your sponge is old, if itø's like really, really old - normally I just rip or clip of the corner of the sponge that I used when the polish dried in it - and I never experienced anything like this.
    The mani is super lovely!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) I will do this in the future, thank you. I'm glad you like it.

      Verwijderen